Mogelijkheden

Werken met acteurs of stemacteurs: het voordeel van het inzetten van acteurs is dat je film mogelijk weer wordt gedeeld in een ander netwerk dan je eigen netwerk en dus nog beter en anders wordt verspreid. Houdt er rekening mee dat een filmtarief met de inzet van echte acteurs wel wat hoger te liggen. De acteurs kunnen natuurlijk ook gewoon uit je eigen kring komen.  Zelf heb ik prima ervaringen met het inzetten van medewerkers uit een organisatie, familieleden of mensen vanuit een eigen netwerk.

Een filmopname op locatie: sta je bijvoorbeeld bij een evenement, een symposium,  beurs, een winkel. Het beste kun je van te voren bedenken wat je wilt laten zien. Omdat een filmpje maar 1 à 2 minuten duurt is een scenario en een minidraaiboek heel handig. Je kunt dan afstrepen wat je al hebt gefilmd. Als je dat niet doet kom je er bij het monteren misschien pas achter dat je iets vergeten bent. En dat kun je niet zo 1,2,3 opnieuw onder dezelfde omstandigheden filmen.

Stop motion: of stop frame animatie (denk b.v. aan klei animatiefilmpjes) is een simpele techniek waarbij de film frame voor frame wordt opgebouwd uit stilstaande beelden. Als je b.v uitgaat van 24 frames per seconde (om een vloeiend beeld te krijgen)  of zelfs maar 12 om een speciaal schokkerig effect te krijgen dan moeten er al aardig wat foto’s achter elkaar worden geplakt voor een heel filmpje. Toch is het een bijzondere techniek waarmee je de aandacht kunt trekken. Een intro of outro met stopmotion kan een speciaal effect aan je film meegeven. Iets waardoor je beter wordt onthouden.

Muziek op maat: je kunt muziek op maat laten maken bij je film. Als jouw logo en jouw slogan wordt geassocieerd met deze muziek dan noem je zoiets sonic branding. Het muziekgeheugen van de mens is namelijk een van de alleroudste geheugens. Je kunt heel veel vergeten maar een reclamedeuntje van een kauwgum of cola en dus ook de slogan blijft nog jaren in je geheugen hangen. Zelfs bij mensen die totaal niet muzikaal zijn.